Friday, July 19, 2013

Gila Mahal Nak Mampos..ptfff

semalam saja jalan bazar..pusing pusing bazar nampak ada lauk udang..udang masak kunyit je pon..tapi mcm bkuah sikit..terliur pulak tengok udang tu..tak pasal2 aku terbeli 4 ekor..kecik je pon..lebih kurang saiz macam kat bawah ni..yang aku pun ntah nape tetiba tengok udang tu macam menggoda..tergoda la i..

pastu nak gi bayar, kakak tu selamba badak je cakap 10hinggit..aku tekebil2 sambil tanya berapa kak..dia boleh jawab dengan selamba RM10.sekor RM2.50..

cekik darah betul..macam tu ke cara berniaga??tamak punya pasal..ish ish..
maybe misi & visi kedai tu 'sebulan punya jualan, profit untuk setahun'
tahniah kak, anda berjaya mencapai misi & visi!


1 comment:

  1. biasa la udang memang mahal...

    kat area kampung je sekor 50sen...

    ade yg lg kejam dr tu?

    ReplyDelete