Sunday, April 8, 2012

Nak Awet Muda Makan Vitamin C

Badan yang sihat menghasilkan otak yang cergas..eh, teringat pulak masa buat folio PJK dulu dulu..tapi betul tau..kalau badan kita sihat, otak kita pon cergas, badan tak lemah, tak selalu sakit. Kalau tak sakit, tak ada la moody moody..betul tak kawan kawan?
Selain buah buahan & sayuran, korang makan apa ye untuk jadikan supplement??


Aku makan ni..

bukan robot tu, tapi isi dalam botol tu

tak semua sayur aku makan..dulu aku makan sayur bayam je..tu pon bila mak aku masak je..kalau sayur tu orang lain masak ke, beli kat kedai ke kompem aku tak makan..hihihi..pastu aku belajar makan sayur kobis pulak..eh sedap pulak kobis ni kan..hahaha..itu je la sayur yang aku makan..carrot aku tak makan, tapi air carrot susu aku minum..jagung bakar, jagung dalam cawan tu aku makan, tapi jagung yang diorang masukkan dalam nasi goreng seketul seketul tu aku tak makan..eh apa hal kau ni?

google

disebabkan banyak aku tak makan, jadi aku rasa aku kena makan vitamin c..vitamin c ni aku & hubby beli kat farmasi..masa tu konon konon nak tanam kan azam makan vitamin setiap hari satu..tapi yang betul betul makan hubby je aku tengok..aku?kalau rajin..hahaha..

Tapi lepas kahwin ni, aku dah berjinak jinak makan sayur..sekarang sayur sawi, kacang panjang, carrot aku dah makan..yela tak kan tiap tiap hari kau nak masak sayur bayam dengan kobis je kan..bayam dengan kobis pon meluat kena telan tiap tiap hari..hehe..



korang tau tak Vitamin C membantu mempercepatkan penyembuhan luka, menjaga sistem kekebalan tubuh, menyerap zat besi, membentuk tulang dan gigi.

korang tau tak Vitamin C juga bagus untuk anda yang tidak suka minum susu atau apa sahaja jenis makanan yang bernutrien tinggi. 

korang tau tak Vitamin C boleh membuatkan kulit menjadi cantik, licin dan si pemakan itu awet muda. 





6 comments:

  1. haaaaa, dayah pun makan vitamin c brand sama ngan ika..ehehehe..tapi yang 500g punya..sedap..sedap..suka!!!agaknya sbb tu kot kulit muka dayah makin ok..hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. sedap kan..tak mcm vit yg lain..rs oren dia best..hehe..tu yg makin cun ye

      Delete
  2. hahaha..makin cun tu tak kot..tapi makin tembam..sebab makan pun pulon..vitamin pun pulon..sumer2 dayah pulon..hahahaha

    ReplyDelete
  3. nmpknya kena try..xpernh ada apa2 splmnt.

    ReplyDelete
  4. Orang yang makan vitamin c, mesti comel, kan..:-)..Vitamin C memang sangat best!Bila kena selsema pun, cepat baik..Sila lawat entri terbaru blog Kak Aida: http://www.enutricity.com/2013/01/siapa-nak-kulit-cerah-berserikos-murah.html

    ReplyDelete
  5. Jom ambil Vitamin C.. memang sangat best!Bila kena selsema pun, cepat baik..jerawat pun susah nak naik.Sila lawat entri terbaru blog Kak Aida: http://www.enutricity.com/2013/01/siapa-nak-kulit-cerah-berserikos-murah.html

    ReplyDelete