Tuesday, March 27, 2012

Tips Elakkan Bibir Kering



bibir yang kering

Bibir yang kering berlaku mungkin disebabkan faktor cuaca, persekitaran (duduk dalam aircond) dan juga kesan penggunaan pelembab bibir..korang penah kena tak?kalau penah, jom tengok tips nak elakkan bibir kering datang lagi..


1- Kena rajin sapu pelembab bibir

2- Guna gincu atau pelembab bibir yang serasi..jadi perlulah bijak memilih barang sebelum membeli

3. Jangan selalu menjilat bibir kerana air liur boleh mengeringkan bibir

4- Jangan menarik kulit bibir kerana ini akan menambahkan lagi kekeringan dan mungkin akan mengalami   pendarahan

5- Minum air masak/kosong banyak banyak

6- Jangan menggunakan pelembab mulut tiruan




10 comments:

  1. qila: sorry tdelete comment qila coz masuk dalam spam..sebab qila tnya vaseline ok x kan..yup tu antara yg tbaik

    ReplyDelete
  2. mmg suka n jd habit jilat bibir ni..hehe ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. dulu kita pon suka gak hihihi..tp tau xelok terus kurangkan

      Delete
  3. Replies
    1. haip!rotan nnt..jgn tarik..sakit woo

      Delete
  4. owh..tengss sbb saye memang slalu jd msalah bibir kering nih..kadang2 kawan tgor segan gak

    ReplyDelete
    Replies
    1. qila, klu x bkesan gak, try letak mentega kat bibir tu..xksh jenama apa pun..

      Delete
  5. eh??bole kew??xpnh lak taw..

    ReplyDelete