Friday, February 10, 2012

Rambut Ada Minyak??Erkk~

Assalammualaikum~

Sopan tak aku bagi salam..hehe harini bukan nak cerita pasal sopan ke tidak ye..tapi nak share sikit info pasal rambut..kan orang kata sharing is caring..tak gitu?

Semalam aku ada google pasal tips nak elak rambut gugur kan..masa google tu banyak gak la tips aku jumpa..ada gak tips yang aku buat sendiri..muahaha..after this, penuh la blog aku dengan tips-tips yang berguna#tepuk dada tanda bangga#

Tau tak macam mana rupa rambut berminyak? Kalau tanya aku mungkin rambut tu berkilat-kilat, mungkin mereka-mereka yang nak senang sikat rambut, jadi letak minyak di rambut, mungkin juga minyak tertumpah di rambut..ok tak kelakar ye..

Kenapa ada tips nak elakkan rambut berminyak, tapi orang lelaki kebanyakkan pakai minyak rambut??pelik!


kilat kan rambut dia..mungkin dia menggunakan minyak yang mahal
-google image-

Ok kat sini ada tips nak elakkan rambut berminyak..


  • Campurkan syampu dengan kuning telur dalam satu mangkuk air suam, then cucilah rambut seperti biasa..Lakukan dua kali seminggu..Insyaallah, kuranglah minyak tu..


Syukurlah aku tak da masalah ni..kalau ada jenuh lah aku dengan kuning telur tu..yerrk!!Dari kecik lagi aku tak suka kuning telur..nak tau sebab apa?? sebab..

































MAKAN KUNING TELUR KENTUT BUSUK!!!
ini tips aku buat sendiri

google

2 comments:

  1. haaaa, kne letak kuning telur ker???hishhhh, busukkkk..tak sanggup...seb baik rambut dayah okey...hehehehehe

    ReplyDelete
  2. dayah, kita boleh buat club anti kuning telur ni..hehehe

    ReplyDelete