Wednesday, February 22, 2012

CD pon ada perasaan

Korang ada hobi pelik tak? hobi pelik macam orang kumpul setem kau kumpul sampul surat..muakakaka lawak pulak kalau kumpul sampul surat kan? Tapi yang pelik, unik, lawak tu la yang best tau..eh, bukan aku ye yang kumpul sampul surat tu..nonono.. Tapi aku ni suka sangat kumpul CD..ye CD..hehehe ntah pape la kan..tapi dulu la.sikalang tak lagi..dulu tu masa sekolah menengah sampai u kot..tapi kat u pon dah malas..

Actually, dulu masa kecik-kecik aku rajin sangat buat video ke, slideshow ke and macam-macam lagi la..selalu buat kat movie maker..dah siap, aku akan burn kat CD..cool tak gua?? hahaha..pastu CD tu aku simpan la..selalunya video tu aku buat macam letak pic aku & family ke, kawan-kawan ke and masa kat u aku pernah buat pic aku & hubby pastu siap letak lagu dealova..muakakaka..jiwang tau! 

Dan sebenarnya bak kata Yuna, aku minat kumpul CD ni sebab banyak CD yang cantik-cantik..selalunya macam ni kan..kosong je..


Tapi sekarang CD pon dah maju..yang kosong tu dia ganti dengan pic-pic yang best..comelkan?


ni aku google je kat tenet

Okla, kat sini aku nak bagitau korang sikit tips pasal CD ni.. Kalau korang nak buka CD tak kisah la kat laptop ke, pc ke kan, kalau lambat, korang jangan salahkan CD tu..dia tak bersalah pon..
Sebenarnya CD tu lambat sebab isi kandungan dia..Contohnya, tak lama lagi Adnan Sempit 2 nak keluar kat wayang kan, tapi korang kan busy jadi tak sempat nak tengok..so, beli jela CD kat apek tepi jalan. 



nampak tak anak panah tu? means data dalam CD tu banyak tu la..so, maybe kalau nak buka, take time sikit berbanding dengan CD ni

ok sekarang tengok CD ni..yang kaler gelap sikit tu, kurang dari CD yang atas kan. so, data dia kurang dari yang atas..Maybe nak buka dia sekejap je..tak selambat mcam CD kat atas tu..

So kalau korang beli CD, play guna Media Player, then tunggu lambat sangat tu, jangan korang cancel then buka pulak guna GOM ke Media Classic ke apa ye..tunggu saja..coz kalau jap-jap cancel, akan 'hang' la laptop tu..
Mudahkan??












2 comments:

  1. oh gtu ea..jrg plak nak bukak cd ni..hihi.

    p/s: dear, apa karta remove word vrifction tu..cam ad ayat takleh nak lepas ,

    ReplyDelete
    Replies
    1. iyeke?ok tq for d info..ni yang syg ketat2..hahaha

      Delete