Friday, August 20, 2010

Innalillah....

"Waktu kamu lahir, kamu menangis dan orang-orang di sekelilingmu tersenyum – jalanilah hidupmu sehingga pada waktu kamu meninggal, kamu tersenyum dan orang-orang di sekelilingmu menangis"

Pagi ni, makcik aku call mymom..dia cakap salah sorang adik beradik dia meninggal dunia..I'm not sure, adik or abang dia..Sedih sangat bila dengar mak cite dia meninggal masa anak n isteri kejutkan bangun sahur..even aku xkenal pakcik tu,tapi sebagai manusia yang ada perasaan,mesti akan rasa sedih..lagi2 sekarang ni kita semua tengah sibuk berpuasa n x lama lagi nak sambut syawal..Kepada arwah, Al-Fatihah..Semoga Rohnya ditempatkan dikalangan orang2 yang dikasihi..Amiiin..
Semalam pun kat area rumah aku ada orang meninggal gak..orang kata bila dah mula, akan muncul yang lain2 gak..itu aku x sure..tapi kita ni menumpang je..mana tau esok lusa kita pulak yang 'pergi'..so hargaila masa yang ada ni, hargai diri kita n hargai orang yang kita sayang..jangan bila dah xda baru kita menyesal..


ops..lupa pulak,kata2 hikmah kat atas nun, aku pinjam dari KATA-KATA MUTIARA..

No comments:

Post a Comment